Édesapám rallyzott egy Dáciával a román bajnokságban, lévén, hogy Székelyföldről származom. Kezdte Szőcs Árpi...
1.Hogyan ismerkedtél meg ezzel a sportággal?
Édesapám rallyzott egy Dáciával a román bajnokságban, lévén, hogy Székelyföldről származom. Sokszor elkísértem gyerekként versenyekre, segítettem kereket cserélni. Akkoriban nem voltak szervizparkok, tankoló zónák és volt, hogy 2 db 20 literes kannával sétáltam 2 km-t a megbeszélt helyre, ekkor szerettem bele ebbe a sportba. 1997-ben eredményesen vettem egy amatőr verseny sorozatot (városi,majd megyei, majd országos), aminek köszönhetően megkaphattam a román rallybajnokság licenszét, ahol 5 évet mentem különböző kategóriájú autókkal.
2.Mik a terveid a jövőre nézve?
Bár éppen idén leszek 40 éves, még nem adtam fel véglegesen azzal a tervemmel, hogy 2-3 évadot végig csináljak a rally 1-ben vagy az RTE-ben, egyelőre a munkám és a családi elfoglaltságom miatt ez nem lehetséges, de dolgozom rajta, hogy összeálljon. Addig maradnak a Mikulás és a Szilveszter rallyk, melyeken az elmúlt 2 évben részt vettem, a 2008-as Mikuláson második lettem a licensz nélkülieknél, míg a 2009-es Mikuláson első helyről estünk ki egy buta borulás miatt. Szeretem ezeket a versenyeket, mert jól szervezettek és jó a hangulatuk.
3.Hogy-hogy a Mitsubishi-re esett a választás?
2008 előtt 2003-ban mentem utóljára nemzetközi versenyen a Radó Pisti Hondájával(a nagy lámpással),amit nem mellékesen meg is nyertünk. Az ez utáni időszakot a pályák szélén töltöttem a technika fejlődésének tanulmányozásávalJ és éreztem, hogy ki kell próbálnom magam 4 kerekessel, ebbe benne volt a Mitsu is és a Subaru lehetősége is. Úgy alakult, hogy kipróbálhattam a Kazincky Levi autóját, amit nagyon hamar megszerettem. Szeretném kipróbálni a Subarut is, lehet, hogy már az idén. MeglátjukJ
4.Bemutatnád az olvasóknak az autót?
Amennyiben a Mitsura gondoltál, szívesen,
A Lancer Evolution IX motorja a kétliteres, soros, négyhengeres, tizenhatszelepes, DOHC, turbófeltöltős és „töltőlevegő-hűtős”, MIVEC változó szelepvezérléssel fölszerelt gép bb változata. A változó szelepvezérléssel is ellátva immár 280 LE-t teljesít 6500-as percenkénti főtengelyfordulatnál, nyomatéka pedig 355 Nm 3500-nál. Azelső-hátsó differenciálmű lamellás rendszerű mechanikus zárású sperr, míg a középső differenciálmű lamellás rendszerű computer vezérelt, hidraulikus zárású sperr. Legnagyobb sebessége 250km/óra, 0-ról 100 km/órára 4,5 mp alatt gyorsul.
5.Ha tehetnéd milyen autóba próbálnád ki magad?
Mint már említettem szeretném kipróbálni a Subarut, amire idén valószínű lesz is lehetőségem a TRT jóvoltából. Elég nagydarab vagyok, ezért csak nagyobb autók vonzanakJ, éppen ezért már foglalkoztatott a tereprally gondolata is. A WRC-s sablonszöveget kihagynám, az már úgy is álom marad, mint sokak számára.