Zolival beszéltem a múltról a jelenről és a jővőről
Hogyan kezdődött el a rally pályafutásod?
Az én rallys „pályafutásom” úgy kezdődött, hogy 2008 februárjában elmentünk Nagyhajmásra tesztelni, ez olyan verseny, ahol egy tehén istállón is át kell menned. Első kör után apa látta, hogy mennek gyerekek is, megkérdezte, benevezhetek e, igen, és mentem. Igaz, nagyon lassan, remegő lábakkal, de szép lassan, vigyázva az autóra evickélgettem. Azóta legalább két havonta egyszer megyünk olyan versenyre, ahol vezethetek.
Milyen versenyeken szeretnél részt venni?
Igazából ezen még nem gondolkodtam. Mindenféleképpen szeretnék sok rutint gyűjteni, amire még most jelenleg nincsen alkalom, mivel havonta egyszer ha eljutunk egy versenyre, én már boldog vagyok, és nem szabad elégedetlenkednem. De amint meglesz a jogosítványom remélhetőleg több helyre el tudunk jutni, bár ha azt nézem attól még az anyagi részét még mindig nem én fogom állni. Szóval, ami közelbe lesz, és lesz kedvünk hozzá, oda fogunk menni, az én véleményem szerint. A többi apun múlik.
Hogy-Hogy a hondára került sor mint verseny autó?
Hát, 2006 nyár elején azon gondolkoztunk, mi lenne ha vennénk egy autót? Apa kiment unoka testvérével Ausztriába, hogy majd vesznek vagy egy II-es golfot vagy egy gti ibizát. De egy se volt, ami volt golf az törött, és magas áron. Az egyik parkolóban megláttak egy 1993-as évjáratú hondát, nem volt nagyon elrohadva, és el is hozták. Úgy vágtunk neki 4 évvel ezelőtt, hogy hobbi, becsövezzük az autót és kész. Az előző autó kicsit nehézkesebben épült fel, mert mindig csak sok kicsit finomítottak rajta apuék, de ennél már mindent egybe, és így jóval kevesebbet kell dolgozni.
Kérlek mutasd be az autót pár mondatban
Ez az autó egy 1998-ban forgalomba helyezett honda civic, apa törötten vette, 1.6 VTi motorral, kb. 162 lóerőt tud, ami szerintünk nem egy rossz teljesítmény, mi nem is nyúltunk hozzá. A futóműben a szilenteket Katona csinálta, ha jól tudom, az első és hátsó lengés csillapítók egy kicsit meg vannak keményítve, a gátlók gyáriak. A váltót Hamza Ernő csinálta,egy 5.5-ös homológ végáttétel, kb. 210 a végsebssége, de ezt nem sok helyen kell kihasználni, legalábbis én nem használom ki. Egy 60-as kipufogó rendszer van alatta, egy gázgyorsítóval, és egy nem túl nagyra méretezett dobbal, ügyes lakatos barátunk nagyon jóra megcsinálta. Ő csinálta a csövezést is, ami szintén nem egy alap cső, hátul dupla X,elől az ajtó alsó részénél is X van, dupla A oszlop, a tetőben egy X, a műszerfal mögött megmerevítve. Apa a csövezésen nem spórolt, fő a biztonság. A féknyergek gyáriak, egy kicsit lett rajt alakíttatva, és elöl az integra Type-R féktárcsái vannak fent, ami 282mm, Ferodo DS 3000 betétekkel. Hátul a gyári féktárcsa, 242mm, ferodo DS 2000 fékbetétekkel.
Van példaképed esetleg kedvenc versenyződ?
Példaképem van, ő az apám, ő rá nézek fel talán legjobban, őt tisztelem a legjobban, mivel szinte mindent ő tanít és mond nekem, ő terel a jó út felé, és ezért hálás is vagyok neki. Kedvenc versenyzőm különösen nincsen, aki nagyon szépen ment Magyarországon, az az én szemembe Szabó Gergő volt. Legalábbis az octavia WRC-vel amit művelt az néha nem volt egyszerű.
Mik a terveid a jővőre nézve?
A jövőben, az elkövetkezendő 1-2 évben, amennyire engedi a költségvetésünk, minél több versenyre el szeretnék jutni, hogy legalább legyen egy kevés rutinom, bár akkor se fogom tudni felvenni a versenyt egy hamar még a TME-ben (Tamási Motorsport Egyesület) sem fogom tudni egy hamar felvenni, de én bízom magamban, hogy sikerül 1-2 max 3 év alatt beletanulni az autóba, féktávokat, kanyarsebességet, meg az egyéb apró dolgokat megtanulni, és majd ezután használni.